Karlos x Soledad = Manel & MarinaKarlos x Soledad = Manel & Marina
 Cvillasur Cvillasur
Ets a » Karlos x Soledad = Manel & Marina » Arxiu de Resenyes » Excursionisme » Circular A Sant Jeroni Des Del Refugi De Puiggròs.
Excursionisme | Montserrat
Circular a Sant Jeroni des del refugi de Puiggròs.
Tipus d'Entrada: RESENYA | 1 visites

Aquesta excursió circular ens permetrà arribar al punt més alt de Montserrat i visitar una gran part dels llocs més emblemàtics del massís, així com gaudir d’unes vistes fantàstiques des dels Pirineus fins al Mediterrani. Realitzarem al pujada pel Portell de Migdia i la baixada per Sant Salvador. El recorregut es pot realitzar en el sentit invers al descrit, essent la pujada molt més suau però crec es gaudirà millor de les vistes sobre la façana nord realitzant l’excursió tal i com es descriu.

La Font de la Llum

Hem fet el cim!

Mirant Els Gorros

La Momia

El GR 172 de tornada

Excelents vistes de la façana nord

El Cavall Bernat

Final de l

Començarem l’excursió al refugi de Bartomeu Puiggròs (o de Santa Cecília) (675m) on podem fer nit per començar al tocar de l’alba. Seguirem la carretera en direcció Oest (Bruc) fins trobar unes escales i un cartell que indica la Canal de la Llum. Seguirem pel GR-172, deixarem a l’esquerra la Canal de Sant Jeroni i seguirem caminant  fins a  allunyar-nos de la carretera i començar a encarar la canal. Arribarem a un cartell que ens indica la Canal de la Font de la Llum (esquerra) o  Can Masana (recte). Aquí abandonarem el GR-172 i seguirem el camí de l’esquerra que començarà a pujar amb força.

Un camí a la dreta amb una fita que ens indicarà la Font de la Llum, estiguem atents perquè serà imperdonable passar de llarg d’aquesta font on l’aigua mana d’una petita fissura a la paret.

Tornem a la canal i pugem fins arribar al Portell de Migdia (1029m). Seguirem cap al Sud i deixarem un camí a la dreta (a Els Ecos) per continuar la direcció del cartell que indica Plecs de Llibre.

Uns 200m més avall agafem un camí a l’esquerra amb marques grogues i unes sigles CSJ (camí Sant Jeroni) que coincideixen amb un PR.. El camí ascendeix i podem començar a gaudir de les vistes de Els Ecos, els Plecs de Llibre i El Camell de Sant Jeroni, cap a on ens dirigirem.

En arribar al Camell girem en direcció nord-est fins arribar al coll de Les Pinasses (1139m). Des d’aquí podem pujar a l’Albarda Castellana (1177m) que no ens robarà més de 15min.

En tornar a Pinasses, podem seguir en direcció nord-oest per la carena o baixar a la dreta per agafar la pista que puja a Sant Jeroni i així passar per la capella de Sant Jeroni (1149m).

Arribar a Sant Jeroni es qüestió de minuts, només cal seguir les escales fins al cim (1237m). Gaudirem de les vistes de tot el massís, Pirineus, Sant Llorenç, etc, un plaer per a la vista en dies de visibilitat, clar!.
Haurem tribat 2 o 3 hores, segons el ritme del grup.

Per baixar agafem el mateix camí que va fins al  funicular. Arribarem a un cartell amb indicacions del funicular i el monestir, nosaltres agafarem a l’esquerra cap al Monestir i abandonarem el camí ample. Uns metres més avall agafarem un altre trencall a l’esquerra (seguirem les marques grogues).

Sortirem de la vegetació espessa i gaudirem de les divertides formes que ens ofereixen les roques de Montserrat.

Poc després unes fites ens indiquen la Canal dels Arinjols, per on podríem retallar l’excursió. Al fons veurem la zona de Gorros.

Poc després passem per El Cap del Mort, que ens recorda una calavera.

Seguint les marques grogues arribarem a peus del Cavall Bernat, on també val la pena atansar-se per veure’l de més a prop.

A uns 15 min, trobarem unes fites que indiquen la Canal Plana, una altra forma d’escurçar camí.

Seguint arribarem al Coll de Sant Salvador, des de on podem contemplar La Prenyada.
Continuant el camí podrem admirar la Mòmia, i dic admirar per que realment sembla que sigui de veritat...

Seguirem les marques grogues fins a l’ermita de Sant Salvador on podem fer una paradeta.A partir d’aquí  podem observar l’Elefant.

Baixarem fins a un creuament de camins, on ens podem apropar al refugi de Sant Benet (sud) o seguir via direcció nord, ara seguint les marques grogues i blanques del PR-C-19.

Seguim fins al pla de la Trinitat, on agafarem a l’esquerra el GR-172/GR-4, direcció nord-oest que ja no deixarem fins arribar al refugi.

Seguin aquest GR gaudirem de vistes sobre el Cavall Bernat, la paret de Diables i la de l’Aeri. Deixarem a l’esquerra totes les canals per les que podíem haver escurçat l’excursió i que podem venir a provar altre dia i fer diferents combinacions.

Al Serrat de les Baguetines, s’aconsella paradeta per tal observar el Cavall Bernat, serà fàcil distingir alguna cordada que l’estigui escalant.

Arribar al refugi és un passeig que de ben segur us omplirà el cor, tant per l’excursió completa que hem realitzat com per la quantitat de formes diferents que hem vist o imaginat. (Jo personalment veig el Morral del cavall com un Hommer Simpson.... )

La durada en el nostre cas, parades i dinar inclòs, va ser de 8 hores i el desnivell acumulat de 915m. Suposo que en unes cinc hores es podria realitzar, però a nosaltres ens agrada gaudir “de†i a “la†muntanya...